Sieci społecznościowe i salony kosmetyczne: jak możemy z nich skorzystać?

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro Estetyka
  3. Sieci społecznościowe a salony kosmetyczne: ...

Sieci społecznościowe stały się nieodzowne w codziennym życiu wielu ludzi. Niezależnie od tego, czy chodzi o komunikację ze znajomymi, czy o to, by dowiedzieć się, co się dzieje, prawdopodobnie spędzasz kilka minut dziennie, sprawdzając Facebooka lub Instagram. Dlaczego więc nie wykorzystać ich do stworzenia dobrej strategii marketingowej?

Firmy takie jak salony kosmetyczne, spa czy kliniki mogą wiele skorzystać z dobrej strategii social media, ponieważ są to obszary, gdzie słowo z ust liczy się bardzo i - w tym sensie - te narzędzia mogą być czymś więcej niż tylko sposobem na zabicie czasu.

Jak stworzyć dobrą strategię social media?

Nie chodzi o zamieszczanie postów dla samego zamieszczania, ale o stworzenie właściwego przekazu dla właściwej grupy odbiorców. Obecnie na świecie ponad 3 miliardy ludzi ma dostęp do Internetu, a spośród nich nieco ponad 2 miliardy twierdzi, że korzysta z sieci społecznościowej. W Ameryce Łacińskiej marki są świadome tego scenariusza i od kilku lat stawiają na jedne żetony bardziej niż na inne. Tym samym Facebook posiada 81% preferencji, nad innymi takimi jak Twitter czy Youtube. Dlatego przed uruchomieniem swojego pierwszego postu weź pod uwagę poniższe zalecenia:

Każda sieć ma inny język

Wszystkie sieci społecznościowe działają w różny sposób, dlatego treści lub komunikaty, które chcesz przekazać, muszą być dostosowane do każdej z nich. Są na przykład sieci, które priorytetowo traktują zdjęcia (Instagram), a inne faworyzują m.in. krótkie wiadomości (Twitter). Dlatego, aby mieć pewność, że treść będzie dobrze odebrana, musimy ją przemyśleć i dostosować do różnych kont.

Dobra praca jest zawsze polecana

Ci z nas, którzy stoją na czele firm takich jak centra urody, kliniki lub spa wiedzą, że rekomendacje są jednym ze sposobów, w jaki możemy przyciągnąć nowych klientów, a wykorzystanie w tym celu sieci społecznościowych może przynieść Ci ogromne korzyści. Badania pokazują, że 92% konsumentów uważa opinie bliskich osób za ważniejsze niż te pochodzące z innych źródeł, a 71% osób jest skłonnych kupić produkt lub usługę, gdy znajdzie o niej dobre referencje na portalach społecznościowych... wyobraź sobie, co oznacza szczęśliwy klient!

Dziś platformy te pozwalają nam kapitalizować opinie, jakie społeczeństwo ma na temat naszego centrum estetycznego czy kliniki. Ale jest to miecz obosieczny, ponieważ jeśli twoja uwaga lub usługi pozostawiają coś do życzenia, referencje, które znajdziesz na portalach społecznościowych, mogą działać przeciwko tobie.

Wyłączność dla Twoich fanów

Aby wzmocnić społeczności, które stworzyłeś w mediach społecznościowych, możesz zapewnić im ekskluzywne treści i oferty. Na przykład, jeśli jesteś fryzjerem, możesz przesłać film, w którym pokazujesz, jak wykonuje się pewną pracę, z zaproszeniem do komentowania, wspominając o innych osobach i - wśród tych, którzy to zrobią - możesz rozlosować pewien zabieg lub dać zniżki wśród tych, którzy weszli w interakcję z publikacją.

Bliskość z klientami

Jedną z wielkich zalet tych platform jest to, że pozwalają one na bliską komunikację z odbiorcami, błyskawicznie rozwiązując wątpliwości. Wykorzystaj tę funkcję, aby dodać wartość swojemu centrum urody, klinice lub spa, wzmacniając wizerunek swojej marki.

Ważne jest zrozumienie, że społeczeństwo jest otwarte na interakcje z markami, ale muszą one być skontekstualizowane i dostosowane do specyficznego rytmu i języka tych platform i użytkowników. Doskonałą praktyką jest umożliwienie klientom rezerwacji zabiegu w Twoim centrum estetycznym z portalu społecznościowego, oczywiście do tego potrzebujesz oprogramowanie która zapewnia ci tę funkcjonalność.

Po tych wskazówkach możesz już zacząć planować swoją strategię social media.

O serwisie

Bez obaw skorzystaj z naszego doświadczenia związanego ze sprzętem fryzjerskim

Jak wybrać odpowiedni fotel fryzjerski?
Na co warto zwrócić uwagę przy wyborze fotelu fryzjerskiego?
Jak znaleźć dobre meble do salonu fryzjerskiego?

Odpowiedź na te i inne pytania znajdziesz tylko u Nas.

 

kontakt@lotniskoparking.com.pl

Galeria