Przepływ przychodów w Twojej firmie

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro Estetyka
  3. Strumień przychodów w Twojej firmie

Prowadzenie firmy jest wyzwaniem z każdego punktu widzenia. Jednak jednym z najtrudniejszych aspektów prowadzenia i zarządzania przedsiębiorstwem jest posiadanie uporządkowanego i niezawodnego systemu mierzącego przepływ przychodów i rozchodów lokalu, który zapewni sprawne funkcjonowanie firmy w dłuższej perspektywie. W tym sensie, dobra administracja jest fundamentalna dla pomyślnego rozwoju Twojej firmy i w tym artykule powiemy Ci trochę o tych technicznych aspektach związanych z tym obszarem, których być może nie znałeś wcześniej, ale które całkowicie zmienią sposób zarządzania Twoją firmą.

Co to jest dochód? Definicja i sposoby jej generowania

Przede wszystkim musisz zrozumieć, czym jest dochód i choć może się to wydawać bardzo podstawowe zrozumienie rodzajów dochodu, jakie istnieją i jak wpływają na Twój biznes. Przychody to każdy zysk uzyskany ze sprzedaży produktu lub świadczenia usługi. Z kolei strumień przychodów odnosi się bezpośrednio do całkowitego przychodu, jaki generuje Twój biznes w danym okresie czasu.

Istnieją różne sposoby generowania przychodów, wszystkie związane z konkretnym modelem biznesowym. W konkretnym przypadku salonów kosmetycznych przychody mogą być generowane w następujący sposób:

  • Przez produkt: Ten dochód jest generowany, gdy towar jest wymieniany na ustaloną kwotę pieniędzy. Może to być przy sprzedaży produktu do pielęgnacji skóry lub odżywki nawilżającej do włosów. Produkty, siłą rzeczy, są namacalne i jest to ważny czynnik, który należy wziąć pod uwagę, aby nie pomylić ich z usługami.

  • Przez usługi: Usługi to specjalistyczne czynności wykonywane przez przedsiębiorstwo w zamian za ustaloną wcześniej kwotę pieniędzy. Nie są one jednak namacalne. Przykładem usługi jest masaż lub zabieg na twarz, klient uzyskuje efekt, ale to za co płaci nie jest dobrem materialnym. Oferowane usługi będą się różnić w zależności od charakteru Twojej estetyki.

  • Wynajem: Jest to dochód generowany przez wynajem nieruchomości lub przestrzeni. W salonach kosmetycznych lub estetyki powszechne jest wynajmowanie przestrzeni roboczej w zamian za kwotę pieniężną lub procent od sprzedaży w danym miesiącu.

  • Dla członkostwa: Jeśli Twój salon kosmetyczny ma plany członkowskie, prawdopodobnie otrzymujesz miesięczny dochód w zamian za pewne ekskluzywne korzyści. System ten jest bardzo powszechny w klubach i siłowniach i może być doskonale stosowany w zależności od rodzaju posiadanego salonu kosmetycznego.

Po określeniu, jakie są najczęstsze strumienie przychodów dla Twojej firmy, możesz pomyśleć o rodzajach dochodów, które są, to jest podzielone na dwa w zależności od częstotliwości płatności.

  • Dochód spontaniczny lub jednorazowy: Jest to dochód, który nie ma ustalonej częstotliwości i występuje jednorazowo po sprzedaży towaru lub usługi. Przykładowo, klient nieregularny, który miał zabieg na twarz, byłby traktowany jako płatność jednorazowa.

  • Dochód formalny: Jest to dochód, na który można liczyć, z góry, co jakiś czas. W tym miejscu pojawiają się opłaty członkowskie i czynszowe, a nawet można je uznać za stałych klientów z regularnymi wizytami.

Przychody a wydatki

Po określeniu źródła przychodów i częstotliwości ich uzyskiwania należy przyjrzeć się wydatkom związanym z prowadzoną działalnością. Za wydatek uznaje się każdą płatność, jaką przedsiębiorca musi dokonać na rzecz wynajmujących, dostawców, pracowników itp.

W tym sensie może to być m.in. wynagrodzenie pracowników, zakup materiałów, wynajem powierzchni, podatki od działalności gospodarczej. Ich uwzględnienie jest niezbędne, ponieważ dzięki posiadaniu relacji pomiędzy przychodami i wydatkami lokalu możliwe będzie zastosowanie mechanizmów cenowych.

Aby uczynić ten proces łatwiejszym i bardziej efektywnym, pomocne może być oprogramowanie dostosowane do potrzeb klienta, ponieważ tego typu narzędzie może przechowywać dane w łatwy, prosty i scentralizowany sposób.

Blok strumienia dochodów

Jest to strategia stosowana w świecie biznesu do oceny przychodów, kosztów i unikalnej wartości Twojego biznesu i na tej podstawie określenia ceny Twoich produktów lub usług.

Aby go wypełnić musisz ocenić kluczowe punkty swojej działalności:

  • Propozycja wartości

  • Segment interesariuszy

  • Relacje z klientami

  • Kanały marketingowe

  • Źródła dochodów

  • Koszty

  • Aspiracje

  • Działalność

  • Zasoby

Opracowanie to wymaga czasu na przygotowanie i dogłębną analizę Twojego lokalu; po jego zakończeniu będziesz mógł określić cenę swoich produktów oraz ustalić długo- i średnioterminowe projekty rozwoju Twojej firmy. Znając wszystkie czynniki związane z codzienną działalnością będziesz mógł podzielić je na grupy według ich kosztów, co z kolei pomoże Ci w ustaleniu własnego.

Ceny stałe to wszystkie te, które się nie zmieniają, są już ustalone od producenta i utrzymywane w czasie. Pozytywną rzeczą jest to, że daje poczucie stabilności konsumentowi, ale istnieje ryzyko, że trzeba będzie zmienić dostawcę w przypadku, gdy niektóre z produktów niezbędnych do utrzymania tego kosztu wzrosną w cenie. Natomiast ceny dynamiczne , czyli takie, które zmieniają się w czasie w zależności od szeregu zmiennych, takich jak podaż i popyt, koncentrują się na rentowności przedsiębiorstwa w przyszłości.

Każdy biznes ma swoje ograniczenia i przeszkody i nikt nie zna go tak dobrze jak jego właściciele, ale aby rozwijać się jak najefektywniej, trzeba czasem szukać pomocy u specjalistów w danej dziedzinie. W tym przypadku system zbierania danych może być bardzo przydatny w ocenie strumienia przychodów i kosztów lokalu. Również konsultacje z profesjonalistami, takimi jak menedżerowie, mogą dać zewnętrzny pogląd na sytuację biznesową.

Artykuły powiązane

1. jak zrobić rabat?

2. Zestawienie materiałów do salonu kosmetycznego

3) Jak zarządzać finansami firmy w czasach kryzysu?

O serwisie

Bez obaw skorzystaj z naszego doświadczenia związanego ze sprzętem fryzjerskim

Jak wybrać odpowiedni fotel fryzjerski?
Na co warto zwrócić uwagę przy wyborze fotelu fryzjerskiego?
Jak znaleźć dobre meble do salonu fryzjerskiego?

Odpowiedź na te i inne pytania znajdziesz tylko u Nas.

 

kontakt@lotniskoparking.com.pl

Galeria