Poznaj mocne strony i możliwości salonu fryzjerskiego.

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro
  3. Dowiedz się, jakie są mocne strony i ...

Klucz do sukcesu: analiza SWOT

Salony fryzjerskie są zanurzone w konkurencyjnej branży, z różnorodnymi grupami docelowymi. Przy takiej różnorodności w ciągle zmieniającej się branży, salony muszą mieć agresywne i strategiczne podejście, aby utrzymać przewagę konkurencyjną. Analiza SWOT jest narzędziem do budowania tych strategii i podstawowym elementem biznesplanu. SWOT to skrót od słów: mocne strony, słabe strony, szanse i zagrożenia. Pomaga on przedsiębiorstwom, w tym zakładom fryzjerskim, określić obszary, w których się wyróżniają oraz uszeregować te, które wymagają poprawy i dostosowania.

Zobacz przykład matrycy SWOT dla salonu tutaj....

Co daje analiza SWOT dla Twojego salonu?

Analiza SWOT identyfikuje cztery kluczowe czynniki, które bezpośrednio wpływają na Twój biznes. Pierwsze dwa czynniki to mocne i słabe strony; czynniki wewnętrzne, które najprawdopodobniej znajdują się pod Twoją kontrolą i są związane z codziennymi działaniami. Pozostałe czynniki to szanse i zagrożenia, które wskazują na przyszłość i są czynnikami zewnętrznymi, które zwykle pozostają poza Twoją kontrolą, ale mogą być w pewnym stopniu możliwe do opanowania. Zidentyfikowanie tych składników, które dotyczą Twojego salonu, pomoże Ci rozwinąć jego mocne strony, wykorzystać szanse i ograniczyć lub rozwiązać słabe strony, tak aby Twój biznes był mniej podatny na zagrożenia zewnętrzne.

Analizę SWOT powinieneś zazwyczaj wykonać przy określaniu rocznego planu marketingowego lub części biznesplanu dla swojego salonu, ale można ją również wykonać w dowolnym momencie samodzielnie.

Mocne strony salonu

Wymień to, co jest dla ciebie dobre. Może to być pierwszorzędna i wygodna lokalizacja w centrum miasta lub położenie w ekskluzywnej dzielnicy. Jeśli działasz w nowym obiekcie, pracujesz na najnowocześniejszym sprzęcie i instrumentach lub używasz znanej linii produktów, to też się liczy. Może oferować przedłużone godziny w niedziele i pozostać otwarte po 19:00 kilka nocy w tygodniu. Niskie koszty obsługi, niesamowity wystrój i doświadczony, entuzjastyczny personel to atuty, podobnie jak dodatkowe udogodnienia dla klientów, takie jak oferowana przez Ciebie kawa czy wino.

Słabe strony Twojego salonu

Ułożenie takiej listy nie będzie łatwe, ale dokładne przyjrzenie się temu, jakie mogą być słabe punkty, daje lepsze rezultaty. Mocne strony wymienione powyżej mogą stać się słabymi stronami w odniesieniu do lokalizacji, wieku obiektów, jakości sprzętu i pracowników, którzy są nieprzeszkoleni lub niechętni do zapewnienia wyjątkowego doświadczenia klienta. Czy klienci spędzają długie okresy oczekiwania? Czy zauważyłeś, że więcej osób prosi o pewne usługi, których Twój salon nie oferuje, ale które oferuje Twoja konkurencja?

Opracuj sposoby przekształcenia tych słabości w mocne strony lub przynajmniej w punkty neutralne, czy to poprzez unowocześnienie sprzętu, rozszerzenie menu usług, czy też dodanie dodatkowego personelu w celu przyjęcia dużej liczby klientów.

Możliwości rozwoju w Twoim salonie

Wykorzystaj swoje mocne strony i wymyśl sposoby na przekształcenie ich w możliwości, aby przyciągnąć więcej klientów. Raz w miesiącu zaoferuj zniżkę na suszenie włosów za pół ceny, wieczorem zapewnij swoim klientom napoje jako dodatkową i uzupełniającą usługę. Zakup kombinacji produktów z dobrze znanej linii, której używasz w swoim salonie, aby sprzedać klientom, aby mogli używać ich w domu. Jeśli masz stylistów, którzy są świetni z dziećmi, rozważ dodanie specjalnej usługi dla dzieci, tak, że tata i dziecko mogą być rozpieszczani w tym samym czasie i uchwycić część tego rosnącego segmentu salonów przyjaznych rodzinie.

Zagrożenia dla środowiska salonu

Niewiele możesz zrobić, gdy duża sieć salonów oferuje szybkie, tanie cięcia po drugiej stronie ulicy; gospodarka w dół zniechęca raz lojalnych klientów od przychodzenia tak często, jak kiedyś; lub nowy trend, który zachęca więcej kobiet do objęcia ich naturalne siwe zamki będzie trzymać kolorystów odpoczynku. Rozpoznanie wszystkich tych zagrożeń pozwala jednak opracować strategię gotową do użycia, gdy pojawi się taka potrzeba. Oceń swój budżet marketingowy i stwórz plan zwiększenia widoczności i zasięgu w mediach społecznościowych. Zidentyfikuj, które usługi były podatne na trendy w ostatnich latach i rozważ alternatywy, które w razie potrzeby mogą generować przychody zamiast nich. Dla klientki, która wraca co sześć tygodni na koloryzację, daj jej inny powód do powrotu, który nie wiąże się z ukrywaniem siwych włosów, np. wyjątkową maskę głęboko odżywiającą lub suszarkę.

Przykładowa matryca SWOT dla salonu samochodowego

Pobierz ten przykład klikając tutaj

Jeśli podobał Ci się ten artykuł i uznał go za przydatny, podziel się nim ze swoimi kontaktami na portalach społecznościowych.

Artykuły powiązane

1. Profesjonalna kolorymetria dla włosów i salonów fryzjerskich.

2. Trendy w paznokciach na 2019 rok.

O serwisie

Bez obaw skorzystaj z naszego doświadczenia związanego ze sprzętem fryzjerskim

Jak wybrać odpowiedni fotel fryzjerski?
Na co warto zwrócić uwagę przy wyborze fotelu fryzjerskiego?
Jak znaleźć dobre meble do salonu fryzjerskiego?

Odpowiedź na te i inne pytania znajdziesz tylko u Nas.

 

kontakt@lotniskoparking.com.pl

Galeria