Jak otworzyć własną klinikę w Kolumbii?

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro Health
  3. Jak otworzyć własny ...

Kolumbia jest krajem, który wymaga pewnych standardów, jeśli chodzi o rozpoczęcie działalności w zakresie opieki zdrowotnej. Zasady te regulują sekretariaty zdrowia każdej gminy, powiatu lub departamentu, w zależności od obszaru działania.

Konieczne jest spełnienie wszystkich przepisów i wymogów, które są wymagane od instytucji świadczących usługi, aby uzyskać zezwolenie na prowadzenie przychodni lub gabinetu konsultacyjnego.

Pozwolenia prawne

Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, jest uzyskanie legalnych pozwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej. Aby to zrobić należy:

  1. Zarejestruj się w Dirección de Impuestos y Aduanas Nacionales (Krajowy Urząd Podatkowy i Celny ).
  2. Należy również zarejestrować swoją klinikę jako Instytucję Świadczącą Usługi Zdrowotne (IPS). Musisz wskazać specjalizacje i usługi, które będziesz oferował. Należy to zrobić w jednostkach resortowych lub powiatowych Ministerstwa Zdrowia. Jego koncesja oznacza, że Twoja klinika spełnia normy, wymagania i procedury. I że umożliwiają one weryfikację i kontrolę przestrzegania warunków technologicznych i naukowych, potencjału techniczno-administracyjnego oraz wypłacalności finansowej niezbędnych do jego funkcjonowania.
  3. Służby resortowe lub okręgowe Ministerstwa Zdrowia przed wydaniem zezwolenia przeprowadzą wizytę weryfikacyjną. W ten sposób będą mogli zweryfikować zgodność z wymogami określonymi w Instrukcji rejestracji świadczeniodawców i udzielania zezwoleń na udzielanie świadczeń zdrowotnych.
  4. Jeśli spełniasz wszystkie warunki, otrzymasz kod rejestracyjny w specjalnym rejestrze świadczeniodawców usług zdrowotnych (REPS). Ministerstwo Zdrowia może również przeprowadzić kolejne wizyty. Jeśli stwierdzą, że nie spełniasz któregoś z wymogów, mogą nałożyć sankcje lub nawet nakazać zamknięcie usług. W poniższym linku można zarejestrować się w REPS https://prestadores.minsalud.gov.co/habilitacion/
    Kwalifikacja jest wstępnie przyznawana na okres 4 lat. Jednym z najważniejszych aspektów rozporządzenia jest jednak to, że obejmuje ono, jako wymóg obowiązkowy, proces samooceny, który usługodawcy muszą przeprowadzać co roku. Niedopełnienie tego obowiązku jest sygnałem alarmowym dla dyrekcji departamentu i okręgowych dyrekcji sanitarnych, które są odpowiedzialne za zaprogramowanie i realizację planu wizyt weryfikacyjnych autoryzowanych świadczeń; ale będzie też oznaczało, że po zakończeniu okresu autoryzacji świadczeniodawca będzie musiał ponownie zarejestrować się jako nowy świadczeniodawca, aby nadal posiadać autoryzację.
  5. Obowiązkowo należy wydrukować i umieścić w widocznym miejscu w swojej przychodni plakietkę akredytacyjną.

Warunki pracy jako samodzielny pracownik służby zdrowia

  • Zdolności techniczno-administracyjne: rozważane tu standardy są związane z warunkami własnymi organizacji. Są to parametry administracyjne, które muszą być zagwarantowane, aby usługa miała niezbędne wsparcie, i obejmują istnienie prawne i reprezentację, system księgowy i sprawozdania finansowe, zgodnie z odpowiednimi przepisami prawnymi.
  • Equity and Financial Sufficiency: Jest to spełnienie warunków umożliwiających stabilność finansową instytucji świadczących usługi zdrowotne w średnim okresie, ich konkurencyjność w obszarze oddziaływania, płynność finansową i wywiązywanie się z zobowiązań w krótkim okresie. Zagwarantuje ona, że usługodawca posiada minimalne warunki, które zapewniają, że usługa nie będzie miała niekorzystnych warunków finansowych lub patrymonialnych, aby być odpowiednio utrzymana w momencie oferowania jej społeczeństwu.
  • Zdolności technologiczne i naukowe: Ich zadaniem jest ochrona i zapewnienie bezpieczeństwa użytkownikom poprzez zagwarantowanie spełnienia podstawowych warunków funkcjonowania podmiotu świadczącego usługi zdrowotne. Odnoszą się one do parametrów związanych z talentami ludzkimi, infrastrukturą, sprzętem, lekami, urządzeniami i dostawami, procesami priorytetowymi, historią kliniczną i współzależnością z innymi usługami.

Niezbędny sprzęt i materiały

Choć wyposażenie i materiały niezbędne do funkcjonowania kliniki różnią się znacznie w zależności od oferowanych przez nią specjalizacji, to podstawowymi elementami, które musi ona posiadać są:

  • Nosze
  • Skala
  • Urządzenie pomiarowe
  • Wyposażenie organów
  • Stetoskop
  • Sfigmomanometr ręczny lub cyfrowy
  • Drabina schodkowa
  • Majowy stół
  • Stożki otoskopowe
  • Biurko
  • Krzesła
  • Komputer
  • Miejsce, w którym dokonujesz konsultacji powinno posiadać toaletę lub umywalkę wewnątrz pokoju konsultacyjnego wraz z odpowiednimi elementami (mydło i ręczniki), a także odpowiednie oznakowanie.
  • Ponadto musisz przestrzegać wszystkich urządzeń i procedur określonych w samoocenie wymaganej co roku przez Ministerstwo Zdrowia dla usługodawców.

    Link do samooceny http://www.saludcapital.gov.co/Documents/Autoev_Resol_2003_05_28_DE_2014.pdf

Dokumenty, które należy złożyć w celu rejestracji i/lub uzyskania licencji dla instytucji świadczących usługi zdrowotne (IPS) w Sekretariacie Zdrowia w Bogocie to:

  • Dokument potwierdzający dokonanie samooceny i spełnienie kryteriów ustalonych w uchwale nr 3100 z 2019 r.
  • Formularz rejestracyjny lub formularz nowej rejestracji, należycie wypełniony (wydrukowany). Dokument ten musi być wydrukowany w całości w oryginale i kopii. Druk kolorowy nie jest wymagany.
  • Zaświadczenie o istnieniu i reprezentacji prawnej osoby prawnej zgodnie z jej charakterem prawnym, wydane przez właściwy organ, ważne nie dłużej niż 30 dni od daty złożenia wniosku o rejestrację.
  • Kopia dokumentu tożsamości przedstawiciela ustawowego.
  • Zaświadczenie o wystarczalności patrymonialnej i finansowej, wydane odpowiednio przez rewidenta skarbowego lub księgowego.
  • Wydrukowana kopia legitymacji zawodowej odpowiednio księgowego i/lub biegłego rewidenta podatkowego.
  • Wydrukowany egzemplarz RUT.
  • Wydrukowany egzemplarz pozwolenia na budowę. Jest on wymagany dla budynków Zakładów Opieki Zdrowotnej wybudowanych, rozbudowanych lub przebudowanych po 2 grudnia 1996 roku.
  • Wydrukowana kopia certyfikatu bezpieczeństwa budynku.
  • Wydrukowany egzemplarz studium podatności konstrukcji. Będzie on wymagany jedynie w przypadku świadczeniodawców posiadających oddziały ratunkowe, chirurgiczne lub oddziały intensywnej terapii dla noworodków, dzieci i dorosłych, zgodnie z zapisami NSR 10, działających w budynkach wybudowanych przed 2010 r.
  • Wydrukowany egzemplarz szpitalnego planu awaryjnego.
  • Wydrukowany egzemplarz planu utrzymania obiektów fizycznych.
  • Wszystkie plany konserwacji muszą obejmować urządzenia stacjonarne.
  • Wydrukowany egzemplarz certyfikatu zgodności instalacji elektrycznych. W przypadku świadczeniodawców prowadzących działalność w budynkach wybudowanych przed majem 2005 r. wymagane będzie zaświadczenie wydane przez właściwego specjalistę potwierdzające, że instalacje elektryczne budynku, w którym udzielane są świadczenia zdrowotne, nie stanowią wysokiego ryzyka dla zdrowia i życia ludzi i zwierząt oraz nie zagrażają środowisku. Ponadto świadczeniodawca musi przedstawić plan dostosowań instalacji elektrycznych. W przypadku świadczeniodawców prowadzących działalność w budynkach wybudowanych po maju 2005 r. lub w budynkach zaadaptowanych jako placówki służby zdrowia wymagane będzie zaświadczenie wydane przez organ kontrolny akredytowany przez ONAC.
  • Jeżeli podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych zgłasza usługę transportu pacjentów (karetki) lub usługę opieki przedszpitalnej, należy dołączyć:
  • Wydrukowana kopia karty własności pojazdów lub równoważnego dokumentu, jeżeli są one na nazwisko osoby innej niż przedstawiciel ustawowy, dodatkowo załączyć dokument upoważnienia właściciela stwierdzający, że pojazdy będą stanowiły część mocy zainstalowanej usługi, która ma być włączona.
  • Wydrukowana kopia świadectwa przeglądu techniczno-mechanicznego lub dokumentu równoważnego, jeśli dotyczy zgodnie z przepisami regulującymi tę kwestię.
  • Jeżeli podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych wykorzystuje w usłudze podlegającej autoryzacji urządzenia wytwarzające promieniowanie jonizujące, należy dołączyć wydruk aktualnej licencji na wykonywanie zawodu medycznego dla tych urządzeń w usłudze. Licencja ta musi być wydana przez resortowy lub powiatowy sekretariat zdrowia, lub podmiot odpowiedzialny za takie kompetencje.
  • W przypadku IPS z zakresu medycyny pracy należy dołączyć kopię licencji BHP instytucji.
  • Aby zarejestrować konsultacje z zakresu Medycyny Alternatywnej lub Terapii Alternatywnych, należy dołączyć dyplom i program nauczania, wydany przez instytucję szkolnictwa wyższego prawnie uznaną przez państwo, zgodnie z usługą, która ma być autoryzowana.

Więcej informacji można uzyskać pod następującym linkiem Ministerstwa Zdrowia http://www.saludcapital.gov.co/Paginas2/inscripcionyohabilitaciondeIPS.aspx.

Pamiętaj, że przed podjęciem decyzji o otwarciu kliniki, konieczne jest, abyś dobrze przeanalizował, co możesz zaoferować swoim pacjentom, oprócz konsultacji medycznej, której nie mogą znaleźć w systemie opieki zdrowotnej, czyli co możesz zaoferować jako wyróżniającą się usługę dla swoich pacjentów, abyś mógł odnieść sukces jako przedsiębiorca w obszarze zdrowia.

Ważne jest, abyś wziął pod uwagę, że w Kolumbii wiele osób woli udać się na konsultację medyczną za pośrednictwem EPS - nawet jeśli nie są to optymalne usługi - ponieważ nie generuje to tak wielu kosztów jak prywatna konsultacja, dlatego musisz pozycjonować się w obszarze, który odróżnia Cię od konkurencji.

Źródła: ABC de la Habilitación de Prestadores de Servicios de Salud i Salud Capital.

Powiązane artykuły:

1) Jak przeprowadzić wywiad lekarski?

2. 5 sposobów na zwiększenie liczby pacjentów w Twojej placówce medycznej.

O serwisie

Bez obaw skorzystaj z naszego doświadczenia związanego ze sprzętem fryzjerskim

Jak wybrać odpowiedni fotel fryzjerski?
Na co warto zwrócić uwagę przy wyborze fotelu fryzjerskiego?
Jak znaleźć dobre meble do salonu fryzjerskiego?

Odpowiedź na te i inne pytania znajdziesz tylko u Nas.

 

kontakt@lotniskoparking.com.pl

Galeria